Z czym warto zintegrować kampanię SMS?

Dziś klienci oczekują od firm działań na wielu polach jednocześnie. Promocja w różnych kanałach jest więc koniecznością, aby przebić się przez odbiorców, dotrzeć do nich spójnym i skutecznym przekazem. Warto łączyć ze sobą różnorodne narzędzia marketingu, aby czerpać z nich więcej korzyści. Z czym warto łączyć kampanię SMS, aby poszerzyć grono swoich odbiorców?

SMS-y w e-mail marketingu

Skrzynki odbiorców przepełnione są wiadomościami od różnych marek. Często nawet ich nie otwieramy – chyba, że bardzo zaciekawią nas tematyką maila. Badania pokazują, że open rate wiadomości mailowych wynosi nieco ponad 20%. Czy da się coś z tym zrobić?

Rozwiązaniem może być wysyłka SMS-ów. Wystarczy, że w trakcie zapisu do newslettera odbiorca poda nam swój numer telefonu. Dzięki temu możemy zachęcać go w SMS-ie do przeczytania niezauważonej wiadomości mailowej. Ważne, aby zachęcić go do wykonania akcji, np. oferując mu coś interesującego i wywiązując się z tej obietnicy.

Ale to nie jedyne rozwiązanie. Pakiety SMS można wykorzystać również:

  • wysyłając wiadomości tekstowe na urodziny i zachęcając do skorzystania z indywidualnej promocji,
  • przypominając o wydarzeniach, na które użytkownicy zapisali się za pośrednictwem maila (skutecznie budując wizerunek profesjonalnej marki),
  • organizując konkursy rozgrywające się przez SMS z regulaminem dostępnym na mailu oraz rozstrzygnięciem w formie wiadomości mailowej,
  • wysyłając zaproszenia na darmowe szkolenia czy webinaria, np. wysyłając SMS z linkiem do wydarzenia, na które zapisujemy się poprzez adres mailowy.

Integracja ze sklepem internetowym

To połączenie wykorzystywane jest najczęściej. Nie bez powodu, gdyż potrafi znacząco podnieść zyski ze sprzedaży. Wystarczy, że dobrze skonfigurujemy kampanię SMS z działaniami użytkowników na sklepie, a możemy skutecznie odzyskiwać utracone koszyki zakupowe. Wystarczy w odpowiednim momencie wysłać wiadomość zachęcającą do kupna, dodając do niej rabat lub informując o promocji dostępnej czasowo.

Poza tym SMS-y warto wysyłać odbiorcom:

  • informując ich o etapach realizacji zamówienia w sklepie,
  • oferując promocje na konkretne towary, tj. takie, które odbiorca kupuje najczęściej (zgodnie z tym, co jest zapisane w jego historii zakupowej),
  • informując o ponownej dostępności produktów, które konsument chciał zakupić wcześniej.

Kampania SMS, a zewnętrzne aplikacje

Możesz zintegrować swoją kampanię SMS z praktycznie każdą zewnętrzną aplikacją lub systemem, który obsługujesz na co dzień w firmie. Często z takiej formy połączeń korzystają branże usługowe, np. księgowi, instytucje finansowe, windykacje, mechanicy samochodowi czy gabinety kosmetyczne.

Wystarczy połączyć np. kalendarz umawiania wizyt z kampanią SMS, aby wysyłać klientom przypomnienia o wcześniej zarezerwowanych wizytach i prosić o ich potwierdzanie. W branżach finansowych zaś pozytywny wizerunek firmy budować będą wiadomości SMS wysyłane z przypomnieniami o płatnościach czy zalegających terminach wysyłki dokumentów.