Jakie dodatki do logo
Każdy z nas z pewnością nie raz słyszał o logo, jednak czym ono tak naprawdę jest i z jakich elementów się składa? Czym charakteryzuje się dobry projekt logo firmowego i dlaczego warto go zlecić profesjonalnej agencji reklamowej?
Logo jako forma reprezentacyjna
Logo można zdefiniować jako formę graficzną czy symbol reprezentujący daną firmę czy instytucję i w „graficznym skrócie” przedstawiający jej najważniejsze idee. Głównym zadaniem logo firmowego jest wyróżnienie danej marki spośród konkurencji i ułatwienie zapamiętania jej przez potencjalnego odbiorcę. Właściwie wykonany projekt logo pełni zatem istotną rolę w identyfikacji wizualnej firmy. Pojęcie logo potocznie stosowane jest dla całego znaku, jednak w teorii jego budowa jest bardziej złożona.
Budowa logo
Logo firmowe może składać się z 3 elementów:
- Logotyp – część słowna, czyli nazwa produktu lub firmy w formie napisu, stworzona ze starannie przemyślaną i dobraną czcionką – mózg przypisuje kształtom liter cechy charakteru!
- Sygnet – czyli element graficzny, służący skojarzeniu symbolu z firmą
- Slogan – nazywany także tagline to opcjonalny, ale chętnie stosowany przez firmy element, będący hasłem lub mottem danej marki. Najbardziej znane hasła to np. McDonald’s: „I’m loving it” czy Nike: „Just do it”.
Wiele marek, głównie tych bardziej rozpoznawalnych, które wyrobiły już światową renomę, stosuje w przekazie marketingowym tylko logotyp (np. Coca Cola) lub tylko sygnet (np. Apple). Działając w branży warto jednak zapamiętać, że każdy logotyp to logo, ale nie każde logo jest logotypem.
5 zasad dobrego projektu logo firmowego
- Ograniczenie do 2 kolorów – kolory mają znaczenie. Warto wybrać pozytywne odcienie, dopasowane do charakterystyki firmy, np. zieleń dla firm ceniących ekologię czy żółć niosącą radość i energię.
- Przemyślana typografia – czcionki nadają charakteru słowom, mogą być łagodne i miękkie lub o dynamicznych, ostrych liniach. Dla branży beauty sprawdzą się np. smukłe, niepogrubione fonty.
- Mniej znaczy więcej – profesjonalne logo firmowe jest minimalistyczne. W praktyce trudniej jest wykonać dobry projekt logo z wykorzystaniem małej ilości barw i elementów, ale jest wówczas bardziej przejrzysty i w prosty sposób przekazuje najistotniejsze informacje o firmie.
- Łatwość do zapamiętania – głównym zadaniem logo firmowego jest zapadnięcie w pamięci odbiorcy. Łatwo nam zapamiętać coś, co jest mało skomplikowane i intrygujące. Warto skupić się na zapewnieniu atrakcyjności wizualnej przy zachowaniu praktyczności.
- Uniwersalność – podążanie za trendami to głównie domena modowa. W projekcie logo dla firmy nie jest to jednak dobra praktyka. Logo firmowe powinno być ponadczasowe i reprezentować niezmienne wartości firmy. Należy również upewnić się, że jest wykonane właściwie i wygląda dobrze zarówno w bieli, czerni, jak i różnych wymiarach czy formatach, np. ulokowane na projekcie ulotki.
Dodatki do logo – co oferuje profesjonalna agencja?
Projekt logo, projekt ulotki czy projekt wizytówki wykonuje się zazwyczaj raz na długie lata. Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia w tym zakresie, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej firmy, która zrobi je zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz na podstawie zdobytej na przestrzeni lat wiedzy i doświadczeniu. Na robimylogo.pl Twoim projektem zajmą się fachowi graficy, którzy do każdego zlecenia podchodzą indywidualnie i kreatywnie.
Współpraca rozpoczyna się od wnikliwego wywiadu, który ma na celu poznanie oczekiwań i specyfiki oraz wartości firmy. Następnym krokiem jest propozycja pomysłu, do którego możesz dodać swoje sugestie – to moment na wprowadzenie wszelkich ewentualnych zmian. Po ostatecznych szlifach do projektu otrzymasz od agencji:
- Komplet plików odpowiedni do wybranego pakietu
- Papierowa umowa przy wykupieniu przeniesienia praw majątkowych
- Podstawowe formaty plików
- Pliki wektorowe do druku
- Pliki źródłowe
- Księga znaku
Jeśli zależy Ci na unikalnym, atrakcyjnym i profesjonalnym logo, zamów projekt logo firmowego, jak również projekt wizytówki czy projekt ulotki na robimylogo.pl. W ofercie znajdziesz kilka pakietów w atrakcyjnych cenach do wyboru. Zainwestuj w estetyczne i ponadczasowe logo, które zapadnie w pamięć – cały proces realizowany online!