Ile kosztuje reklama w Google Ads

Google Ads to obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Korzystają z niej zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i korporacje, ale także średnie i małe firmy.

Pozwala dotrzeć do milionów użytkowników w Polsce oraz do miliardów na terenie całego świata. Jej największą zaletą jest to, że bardzo szybko możemy uruchomić konkretną kampanię reklamową i rozliczać się poprzez płatność za efekt.

Wiele początkujących osób zastanawia się nad tym, ile może kosztować reklama w Google Ads oraz jak wygląda rozliczenie. Dlatego w tym krótkim poradniku wyjaśnimy, w jaki sposób naliczane są koszty oraz ile trzeba zainwestować w skuteczną kampanię.

Jaki jest koszt kampanii w Google Ads i od czego zależy?

Kampania reklamowa w Google Ads dostępna jest dla każdego przedsiębiorcy. Możemy więc zaczynać z budżetem 10 czy 100 tysięcy złotych, ale także rozpocząć prowadzenie kampanii od budżetu 100 czy 1000 złotych.

Przeczytaj artykuł na ten temat: https://semportal.pl/ile-kosztuje-google-ads/

Koszt reklam zależy od kliknięć i wyświetleń reklamy. Kampanie możemy przygotować samodzielnie albo z pomocą specjalisty. Koszty pojedynczego kliknięcia w reklamę uzależnione są głównie od tego, ile firm reklamuje się w konkretnej branży. Im większa jest konkurencja, tym koszty będą większe.

Za najmniej wyszukiwane słowa kluczowe można zapłacić nawet kilka groszy za kliknięcie. Natomiast w przypadku najpopularniejszych fraz trzeba liczyć się z kosztami od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za kliknięcie w reklamę linku sponsorowanego.

Istnieją różne formy rozliczeń reklam w Google Ads, wśród których możemy wymienić:

  • CPC – Cost per Click – rozliczenie za kliknięcie,
  • CPM – Cost per mille – rozliczenie za 1000 wyświetleń,
  • CPA – Cost per action – rozliczenie za wykonane konwersje,
  • CPV – Cost per View – koszt za wyświetlenie filmu w serwisie YouTube.

Ile kosztuje obsługa kampanii reklamowej Google Ads przez specjalistę?

Z reklam Google Ads korzysta większość firm sprzedających przez internet, ponieważ system pozwala dotrzeć nam do konkretnej grupy docelowej. Możemy wybrać wiek odbiorców, płeć, miasto, region, kraj, a nawet konkretne zainteresowania. Najczęściej jednak kampanie reklamowe przygotowuje się pod względem konkretnych słów kluczowych, które wpisują potencjalni klienci.

Ustawieniem kampanii możemy zająć się samodzielnie, ale musimy mieć odpowiednią wiedzę oraz czas, aby wszystko dokładnie ustawić. Dlatego większość przedsiębiorców decyduje się na to, aby skorzystać z usług doświadczonego specjalisty, który od wielu lat zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych w Google Ads.

Przy mniejszych w kampaniach pomoc profesjonalisty wyniesie w granicach 300-500 zł miesięcznie. Natomiast w przypadku bardzo dużych kampanii, cena ustalana jest indywidualnie i najczęściej wynosi około 15-20% budżetu przeznaczonego na reklamę.

Oprócz stworzenia i ustawienia wszystkich reklam trzeba również systematycznie opiekować się całym systemem. Należy regularnie sprawdzać efektywność kampanii i zwrot z inwestycji, a także analizować aukcje i frazy kluczowe. Dlatego właśnie lepiej jest zlecić opiekę nad kampanią dobremu specjaliście, który pomoże uzyskać ustalone cele oraz zwrot z inwestycji.