Uruchomienie sklepu internetowego – jak zacząć?

W dobie internetu nie jest niczym niezwykłym sprzedawanie przez internet. Sprzedawać można dosłownie wszystko: żywność, ubrania, zabawki, środki czystości, RTV, AGD i wiele innych.

Klienci bardzo cenią sobie taki sposób kupna, ponieważ według statystyk z roku na rok sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego. Zamawiać można szybko, łatwo i wygodnie prosto z domowej kanapy, a towar dowieziony zostaje pod same drzwi mieszkania. 

Ale jak założyć taki sklep?

Przede wszystkim najważniejszą kwestią jest wybór towaru, który będzie w sprzedaży. Trzeba rozeznać się w branży, znaleźć ewentualnych dostawców i zapoznać się w branży.

Kolejną rzeczą w trafnym wyborze towaru są informacje na temat:

  • pozwoleń
  • zakupu kasy fiskalnej
  • odprowadzaniu podatku VAT
  • sprawdzeniu opinii o towarze
  • dostępności
  • oraz ogólna wiedza na temat sprzedawanych rzeczy

Towar zawsze najbezpieczniej kupować wprost z linii, a więc od producenta. Dobrym wyborem są też hurtownie.

Zakładając sklep trzeba pamiętać, aby skupić się zarówno na kontrahentach, jak i na odbiorcach. Prezentacja towaru na wyraźnych zdjęciach i z łatwym w odbiorze opisie to pół sukcesu, bo jak wiadomo każdy klient na początku kupuje oczami. Warto zainwestować w lepszy aparat do robienia zdjęć przedmiotom sprzedaży, dobre lampy i w jednolite tło. Rzeczy umieszczone w takim miejscu na pewno będą wyglądały dużo korzystniej.

Zakładanie sklepu

Sklep internetowy można założyć jako działalność niezarejestrowana, ale samo założenie firmy pozwala na większy wachlarz możliwości, ponieważ przede wszystkim pozwala na współpracę z większą ilością hurtowni. Dodatkowym plusem założenia firmy jest brak w ograniczeniu przychodu, a także możliwość większych manewrów i zniżek na znanych platformach handlowych. Więcej informacji na temat zakładania sklepu internetowego znajdziesz tutaj: https://uruchamiamsklep.pl/sklep-internetowy-jak-zaczac/.

Firma przy sklepie internetowym, o czym trzeba pamiętać?

  • odprowadzanie podatku VAT ( w przypadku gdy obrót jest mniejszy niż 200tys., nie ma konieczności odprowadzania podatku)
  • kasa fiskalna, w większości przypadków trzeba ją posiadać fizycznie
  • w przypadku prowadzenia sklepu z żywnością, zgłoszenie sklepu do Sanepidu

Domena

Domena, a więc adres strony www danego sklepu internetowego. Zakupić ją można u rejestratora domen za parę złotych rocznie. 

  1. Domena, aby kojarzyła się jak najbardziej ze sklepem, powinna być taka sama jak nazwa sklepu.
  2. Indywidualna, ciekawa i niespotykana nazwa, pozwoli w wyszukiwarkach znaleźć akurat ten sklep, nie powielając wyszukiwań z innymi podobnymi nazwami.
  3. Ważne jest rozszerzenie domeny: .pl- w Polsce, natomiast .com-na świecie.